Som Ting Wong

Tysje Severens

master fotografie

  • Reeds van kleins af aan ben ik gefascineerd door reclame. Als kind kon ik niet weerstaan aan de magische beelden die de reclamemakers welgericht op me afvuurden. Alles leek perfect te werken en alle mensen die in de reclames hun opwachting maakten, leken bijzonder gelukkig. Later werd mijn idee over deze magische wereld uiteraard veel kritischer. Hoewel het hoofdthema van mijn reeks ‘reclame’ is, is het niet mijn bedoeling om echte reclamebeelden te maken. Ik wil eerder mijn eigen wondere wereld creëren door de typische kenmerken van reclame te recycleren in mijn eigen beeldtaal. Zo gebruik ik onder andere humor, felle kleuren, slogans, de vrouw als lichaam, surrealisme, magie, esthetiek, beauty en glamour… Mijn werk is dus niet functioneel bedoeld maar balanceert op de dunne grens tussen het artistieke en het commerciële.

  • From a very young age, I’ve been fascinated by advertising. As a child, I could not resist the magical images the advertisers fired my way with infallible aim. Everything seemed to work perfectly, and everyone I saw there seemed blissfully happy. Later on, my view of that magical world became more critical, obviously. Although ‘advertising’ is the main theme of this series, it is not my intention to produce actual advertising images. What I do intend is to create my own personal world by recycling the typical elements of advertising in my own visual idiom. These include humour, bright colours, slogans, women as bodies, surrealism, magic, aesthetics, beauty and glamour … My work is not functional in nature, but it balances on the thin line between the artistic and the commercial.










contact

links

mentoren

  • Martien van Beeck
  • Anja Veirman