Other Ways Of (…)

Stef Michelet

master grafisch ontwerp

  • Identiteit en huisstijl zijn altijd al kernwoorden geweest binnen de grafische vormgeving. Op het proces van het ontwikkelen van een huisstijl is echter behoorlijk wat sleet gekomen. Traditioneel wordt een set van vormen en beeldtaal aan een instantie toegeëigend en fungeren als herkenbare gimmicks. Het is een nogal stugge gedachte dat enkel vormelijke eigenschappen kunnen dienen als fundamentele bouwstenen van een identiteit.
    Other Ways Of (…) wil door het opschudden van de typische werkmethodiek aantonen dat andere routes mogelijk zijn. Het resultaat is een huisstijl die zich vormt aan de hand van parameters. De input bepaalt de uitkomst en dat zorgt ervoor dat de huisstijl een zelfonderhoudend karakter krijgt.

  • Recognizability and corporate identity are classic concerns in graphic design. The process of developing a corporate identity is dreadfully ossified, however. Traditionally, a set of shapes and visual elements is appropriated by an organization to function as recognizable gimmicks. It is indeed a rather obsolete idea to think that only formal qualities can serve as the fundamental building blocks of an identity.

    By shaking up the traditional methods, ’Other Ways Of (…)’ wishes to show that there are other possibilities. The result is a corporate identity that is developed by means of parameters. The input determines the results, which gives the corporate identity a self-sustaining quality.



contact

links

mentoren

  • Jurgen Maelfeyt
  • Stijn Van Rossem

HoGent