Masterproef

Patrick Housen

master scheppende muziek compositie

  • 22 juni, om 15.30uur in de Miryzaal van het conservatorium,
    mag ik met trots en een vrachtlading aan enthousiasme jullie onderdompelen in mijn persoonlijke muzikale kweekvijver.


    Het leven is maar al te vaak enkel gefocust op de toekomst. Daarbovenop dreigt het verleden ons continu te herinneren aan wie we (nog niet/steeds/wel) zijn. Met een gezonde portie zelfreflectie worden "het verleden/mijn roots" en "mijn blik op de toekomst/evolutie" in muziek samengebracht tot het enige fundamenteel belangrijke moment: "het Nu". Dit concert, bestaande uit drie creaties vormt een reis doorheen het klanklandschap dat zich heeft ontwikkeld tijdens mijn (master)studie aan KASK & CONSERVATORIUM School of Arts Gent

    "Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
    - Alain (1868-1951)

    - Programma
    - Interference (12’)
    - voor saxofoon kwartet en live-electronics
    - Voor Palatino Saxophone Quartet
    - Sopraan Sax - Wouter Versavel
    - Alt Sax - Maarten Vergauwen
    - Tenor Sax - Astrid Tison
    - Bariton Sax - Sam Van Lent


    - Tutorial 2.0 (8’)
    - voor Harp, Bariton Sax en Tape
    - Harp - Anne Zeuwts
    - Bariton Sax - Frédéric Frederic Feys


    - “All Kinds of Materials” (30’)
    - - 1. Francium “Of the Highest Unstability” (10’30)
    - - 2. Osmium "Of a Unique Density” (8')
    - - 3. Ununoctium - “Of the Heaviest Matter” (9’30)

    - geschreven voor het AKoM-ensemble
    - Sopraan Sax - Wouter Versavel
    - Bariton Sax - Sam Van Lent
    - Bas Klarinet - Freya Bovijn
    - Trombone - Benjamin Poppe
    - Cello - Helena Faes
    - Piano - Annefleur Roels
    - Elektrische Bas - Deldaele Stijn
    - Drum - Ronald Dhaene

    Geluid: Michaël Penson



    Hopelijk tot dan!

  • All too often, life is focused solely on the future, and the past is a continuous reminder of who we (still/not yet) are. Infused with a good dose of introspection, “my past/my roots” and “my view of the future/evolution” are merged in music, to the sole moment of fundamental importance: “the Now”. This concert, with the performance of three pieces, constitutes a journey through the aural landscape I have developed during my master training at the Conservatory.

    “The past and the present are real only insofar we think of them.”

    - Alain (1868-1951)


contact

links

mentoren

  • Daan Janssens

HoGent